tel. kom. +48 606 311 443 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 +48 505 955 006 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel./fax +48 (32) 282 40 04

Dlaczego należy przerabiać reflektory z wersji amerykańskiej?

Kupiłeś samochód w Wielkiej Brytanii lub Stanach Zjednoczonych i chcesz jeździć nim w Polsce? Oprócz załatwienia formalności związanych m.in. z rejestracją pojazdu musisz pomyśleć o czymś jeszcze. W Twoim obowiązku jest dostosowanie reflektorów do norm obowiązujących w Europie. Co to oznacza? Oznacza to, że musisz wymieniać reflektory w aucie lub je przerobić. Bardziej ekonomiczna jest opcja numer dwa. Poniżej wyjaśniamy, czym różnią się reflektory w wersji amerykańskiej od europejskiej oraz podpowiadamy, dlaczego ich przeróbka jest konieczna.

Przeróbka reflektorów z wersji amerykańskiej – dlaczego nie da się jej uniknąć?

Ze wstępu tego artykułu wiesz już, że amerykańskie reflektory nie spełniają norm europejskich. Bez przerobienia reflektorów amerykańskich na europejskie w Polsce auto nie przejdzie badań technicznych. Z czego to wynika? Różnice między reflektorami dotyczą m.in. ich konstrukcji oraz wynikają z różnych w tych krajach zasad drogowych. Amerykańskie i angielskie auta są przystosowane do jazdy w ruchu lewostronnym. W Polsce i innych krajach europejskich obowiązuje ruch prawostronny. Jazda pojazdami z reflektorami w wersji amerykańskiej nie sprawdzi się na polskich drogach ze względu na to, że lampy nie będą właściwie oświetlały jezdni. Co więcej, obowiązujące w UK i USA symetryczne ustawienie reflektorów może oślepiać innych kierowców.

Konieczność przerobienia reflektorów wiąże się zarówno z kwestiami bezpieczeństwa, jak i komfortem jazdy. Lampy symetryczne świecą na wprost i oświetlają jedynie pas ruchu. Europejskie reflektory asymetryczne z kolei oświetlają też pobocze. Dodatkowo musisz wiedzieć, że oprócz przeróbki świateł mijania, konieczna jest też przeróbka kierunkowskazów. Europejskie normy wykluczają ich integrację ze światłami postojowymi. Często problem polega też na niewłaściwym kolorze lamp. Na europejskich drogach kierunek jazdy powinny wskazywać lampy w kolorze żółtym, a nie tak jak w UK i USA czerwonym. Niektóre modele amerykańskich aut nie mają też tylnego światła przeciwmgłowego, którego posiadanie zgodnie z polskimi przepisami, jest konieczne.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.