Na czym polega przeróbka zwykłych reflektorów na ksenony?
Ksenony emitują przynajmniej dwukrotnie mocniejsze światło od lamp halogenowych. Dzięki nim widoczność na drodze jest o wiele lepsza, co zwiększa nie tylko komfort prowadzenia pojazdu, ale też bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów i pozostałych użytkowników drogi. Barwa światła emitowanego przez ksenony zbliżona jest do naturalnej barwy światła słonecznego, dlatego wydaje się przyjemniejsza dla oka. Ponadto lampy ksenonowe zużywają mniej energii od zwykłych reflektorów oraz dłużej zachowują żywotność. Wymienione cechy sprawiają, że coraz więcej kierowców decyduje się na przerobienie zwykłych reflektorów na ksenony. Sprawdź, jak wygląda taka przeróbka.
Jak wymienić zwykłe reflektory na ksenony?
W sieci nie brakuje instrukcji, które w kilku krokach pokazują, na czym polega przerabianie zwykłych reflektorów na ksenony. Okazuje się jednak, że samodzielna przeróbka reflektorów w domowym zaciszu jest nielegalna. Za taki zabieg grozi nie tylko mandat i utrata dowodu rejestracyjnego. O wiele tragiczniejsze w skutki może być oślepienie innych kierowców. Z tego powodu przeróbkę powinno się zlecać fachowcom. Przerabianie zwykłych reflektorów na ksenony w Wielkopolsce oferuje m.in. Przedsiębiorstwo Usługowe „TMC”. Jak wygląda montaż ksenonów? Po pierwsze należy pamiętać o tym, że zestaw lamp ksenonowych musi zawierać homologowane reflektory wyposażone w automatyczny system poziomowania oraz oczyszczania szyb.
System poziomowania eliminuje ryzyko oślepiania kierowców, z kolei system czyszczący redukuje problem rozpraszania światła przez zanieczyszczenia osiadające na szybach. Te dwa systemy sprawiają, że montaż ksenonów jest dość skomplikowany. Wymianę rozpoczyna demontaż starych reflektorów, na których miejsce instaluje się ksenony. Dalej podłączenie lamp wymaga przeróbki instalacji elektrycznej. W tym celu niezbędny okazuje się m.in. montaż przetwornicy. Następnie przechodzi się do zamontowania czujników systemu poziomowania. Przedostatnią czynnością jest instalacja wysokociśnieniowej pompy w zbiorniku na płyn do szyb, którą łączy się z kostką pompy spryskiwaczy. Zwieńczeniem montażu jest przytwierdzenie dysz do zderzaka i ewentualna korekta ustawienia reflektorów.